joi, 23 octombrie 2008

REDEŞTEPTAREA (LUGOJ): „M-au făcut albie de porci”

Schimbat din funcţie de circa două săptămâni, Dan Jitaru, fostul antrenor al echipei de volei a acceptat să vorbească despre scandalul demiterii sale.
Jitaru a ţinut să precizeze că a fost forţat să demisioneze şi că demersul a fost pregătit minuţios de către o parte din conducerea clubului.
„Ei mă acuză de lipsă de comunicare şi de colaborare, ceea ce nu e adevărat. Miercuri la Târgu Mureş, imediat după meci, mi s-au luat legitimaţiile fără să-mi zică nimic, un anumit personaj din conducere le-a aruncat unui alt personaj. În acel moment, am rămas surprins pentru că niciodată nu mi s-au luat legitimaţiile. Ca, în momentul în care am ieşit din sală, să mă facă albie de porci. Că sunt o frecţie de antrenor, că nu am nicio treabă, că echipa e praf, că trebuie să se întâmple ceva la echipa de volei.
În fine, m-am dus în microbuz, mi-am văzut de treabă. Am avut o discuţie cu fetele, urmând ca joi, în 9 octombrie, să am o discuţie cu conducerea. La şedinţa respectivă, m-au luat şi m-au făcut pe rând, pe rând. Eu nu am apucat nici măcar să răspund la acuzele lor care, în proporţie de 75%, sunt nefondate. Au încheiat comunicându-mi verbal că mi se ridică toate atribuţiile vizavi de echipa de volei.
Vineri, în 10 octombrie, conform fişei postului, m-am dus la antrenamente. În momentul în care am intrat în sală, mi s-a dat de înţeles că nu am ce să caut la antrenament şi că, dacă nu vreau să cheme firma de pază, pe Bedeu, să mă scoată din sală, ar fi mai bine să plec. Am fost acuzat că le fac rău fetelor, că le-am spălat creierele şi multe altele. Luni, m-am prezentat la serviciu, aşa cum mi-a spus domnul director (n.r. Călin Dobra, director CSM). Am stat de la 8 la 13 pe scaun şi nu mi s-a spus nimic. Am pierdut patru ore, după care am plecat. Mă sună secretara, după vreo două ore şi îmi spune că, marţi dimineaţa sunt convocat la o şedinţă cu domnul director. M-am dus la şedinţă şi mi s-a dat o decizie prin care, directorul hotăra că mi se ridică atribuţiile, că trebuie să mă ocup de relaţiile cu Federaţia, relaţiile cu CSS Lugoj, să văd antrenamentele junioarelor, ca să depistez elemente de perspectivă. Moment în care le-am spus <>. Deci am fost demis de joi, verbal, şi marţi cu decizie scrisă”, poveşte Jitaru.
Obiectiv îndeplinit, transferuri nerealizate
Fostul antrenor spune că cei din conducerea clubului nu-i pot reproşa lipsa de rezultate, din moment ce şi-a realizat obiectivul stabilit în fiecare an – evitarea retrogradării. „Nu se putea mai mult. Nici anii trecuţi, nici anul acesta cu lotul pe care îl aveam. Lucrurile mergeau normal. Şi le-am spus şi lor. E un lot tânăr, care la ora actuală atât poate. Demiterea mea nu are legătură cu performanţele. Dacă asta vor, ăsta e curentul, nu pot să mă împotrivesc. Am fost acuzat că se puteau câştiga unele meciuri. Cine e în măsură să-mi spună dacă meciurile astea se puteau câştiga?”, se întreabă Jitaru.
Fostul antrenor susţine că nu s-au făcut nici transferurile pe care le-a cerut. „În vară, erau doar vreo zece fete la antrenament şi s-a pus problema că sunt prea puţine şi că de ce eu nu vreau alte fete. Am spus că vreau şi le-am comunicat chiar şi nume. Cu acestea, s-au purtat discuţii într-o anumită măsură, dar niciodată decisiv, să se ajungă la o decizie finală. Cu fetele pe care le-am cerut, în timp, am fi ajuns acolo unde îmi doream eu. Să ne batem pentru locurile 1-4. Aşa, în maxim un an, un an jumătate, voleiul de aici va fi gata, din păcate.”
Dan Jitaru spune că va continua cariera de antrenor, dar în alt oraş. „Sunt încă antrenor la toate loturile de nisip şi la lotul naţional de cadete la sală. Este greu să spun ce voi face mai departe. Deocamdată am fost bulversat. Au trecut zece zile şi nu mi-am revenit. O să construiesc. Aşa am fost educat şi aşa o să fac mai departe. Am primit aici un şut în fund, pentru mine e un pas înainte. Am avut şi oferte, nu asta e problema. Probabil că am să fac la Timişoara ceea ce nu s-a putut aici”, a încheiat Jitaru.
Articol scris de Daniel GROZA

Niciun comentariu:

FRUMOASA FRANCESCA PICCININI

LIGA CAMPIONILOR LA VOLEI LA TV (on line)