vineri, 21 mai 2010

Cristina Pîrv: "Brazilia m-a adoptat"





Voleibalista locuieşte în Curitiba, fiind impresarul soţului ei, campionul olimpic şi mondial Giba

La 38 de ani, Cristina Pîrv este un om împlinit. În volei a câştigat campionatul peste tot pe unde a jucat (România, Italia, Brazilia şi Franţa), a fost declarată cea mai valoroasă jucătoare, a obţinut trofee europene, iar în viaţa de zi cu zi s-a remarcat ca o femeie frumoasă şi deschisă la minte.

Nu întâmplător, s-a căsătorit cu un bărbat arătos şi celebru. Voleibalistul brazilian Giba este campion olimpic şi mondial.
Cei doi au doi copii: Nicol Nicoll (5 ani şi 8 luni) şi Patrick (1 an şi 7 luni). Campioană mondială universitară cu România, în 1993, ea s-a stabilit în ţara sud-americană, la Curitiba.

"Este considerat un oraş-model, cu un stil european. Sunt multe fabrici, inclusiv una Audi. Belo Horizonte, oraşul cu a cărui echipă am devenit campioană, este un oraş nou, frumos. Merg acolo în fiecare an, să-mi văd prietenii şi pe naşii fiului meu, Patrick", povesteşte Pîrv.

Cristina a ajuns în Brazilia, pentru prima dată, în 1994, când a participat cu echipa României la Campionatul Mondial. Atunci nu a avut timp să vadă prea mult.

A revenit trei ani după aceea, când s-a legitimat la Minas. «A fost altceva când am început să trăiesc acolo. Am învăţat limba portugheză. Mi-a fost relativ uşor pentru că brazilienii sunt un popor latin.
Cu toate că nu sunt toţi bogaţi - ba, din contră - ei au tot timpul zâmbetul pe buze», şi-a amintit cea care nu are cetăţenie braziliană, ci... italiană.

În anii petrecuţi acolo Cristina Pîrv a vizitat multe locuri din Brazilia. A fost, de pildă, în Fernando de Noronha, un arhipelag situat în Oceanul Atlantic, la Foz do Iguaco, dar şi la Rio de Janeiro.
"Am avut marea plăcere să defilez la Carnaval, o dată pe jos şi o dată în carul alegoric, cu şcoala de samba Mocidade. A fost cea mai frumoasă experienţă a mea în Brazilia. O nebunie", recunoaşte campioana originară din Turda.

Clujeanca nu este de acord cu ideea că Brazilia este o ţară unde siguranţa cetăţenilor ridică probleme.
"În ziua de azi peste tot e riscant să circuli noaptea pe străzi. Eu şi cu Giba avem maşini blindate... Când am fost la Turda, unii au încercat să-i fure banii soţului meu într-un oficiu poştal. Ziua în amiaza mare!", spune Cristina.

În momentul de faţă ea se ocupă de cariera lui Giba: "Sunt impresara lui. Am în grijă publicitatea, conferinţele de presă, tot ce înseamnă imaginea lui. Petrec mult timp cu copiii mei. Îmi place mă joc cu ei, să-i învăţ tot felul de lucruri. Nicoll, de pildă, vorbeşte italiana, engleza, româna şi portugheza. Patrick înţelege şi el româneşte".

Cristina, alături de soţul ei, Giba, pe una dintre plajele Braziliei

Român în Brazilia

Cum au privit-o brazilienii când a ajuns acolo. M-au adoptat imediat. Toată lumea mă iubea. Îmi era greu să ies şi pe stradă. Aici sunt apreciată mult mai mult decât în ţară.

O situaţie când s-a simţit ciudat că este româncă. Din fericire, nu mi s-a întâmplat. Ciudat m-am simţit când am venit în România.
Cineva a făcut o glumă proastă... M-am simţit foarte prost, iar Giba mi-a spus că ar fi bine să nu mai vorbesc româneşte pe stradă.

Despre românii din Brazilia. Nu sunt foarte mulţi. Când jucam la Belo Horizonte am întâlnit o familie acolo. În Curitiba avem un amic a cărui mamă a fost româncă.

Băutura preferată- Caipirinha

Este un cocktail brazilian făcut din cachaca, o băutură preparată din trestia de zahăr şi lămâi verzi. E populară şi în Portugalia.

Mâncarea preferată- Feijoada
Este un preparat culinar pe bază de fasole, orez şi carne de porc.

Acest articol a apărut în CLICK! sub semnătura lui Marian Burlacu

Niciun comentariu:

FRUMOASA FRANCESCA PICCININI

LIGA CAMPIONILOR LA VOLEI LA TV (on line)